Veckans vikt

torsdag 17 maj 2012

Fifann vad jag är bra!

Jag och hustrun (och sonen såklart) är vid kusten (bästa västkusten Varberg) och ockuperar svärföräldrarnas husvagn den här långhelgen. Guuu' vad skönt med extra ledighet (fredagen betald av jobbet - tacksåmycket!)!
Idag drog hon med mig ut på en löparrunda på strandpromenaden och det är FÖRSTA gången jag springer så långt!

I måndags sprang jag FEM minuter på löpbandet på Friskis och var helt slut efter de minutrarna. Idag sprang jag nästan hela vägen runt. Jag gick i två tre omgångar, men inte så långt vid varje tillfälle, då jag kände att jag "fanimej ska klara det här!".
Det var halv storm dessutom och jag fick spotta och fräsa vid otaliga tillfällen, men ACK vad stolt jag var när vi kom tillbaka. Hustrun var nog också lite förvånad att jag hade klarat det som jag gjorde, även om jag inte sprang med nån hög hastighet.

Situpsen och Plankan var tunga efteråt, men lika sköna även dem..och bastun ska vi inte tala om..!

*klapp på ryggen Majja* Det kanske finns hopp även för en soffpotatis som du! ;-)
Chokladmoussen blev riktigt välförtjänt i alla fall.

10 kommentarer:

  1. Först förlåt jag läser ju som en kratta din fru kan skratta sig lycklig för att ha en sådann snygging som dig jag såg "jag är en äkta hustru" tänkte bra att någon är trogen i denna värld, får skylla på att jag är mamma och sover dåligt haha. Ååå vad du är duktig! Riktigt bra jobbat snygging. Nej jag kommer inte bli fattig men Alexander kommer bli det haha. Det tråkigaste känner jag just nu är ju att min rumpa och brösten skall försvinna och Alexander är jätte nervöd :D haha. Men jag tycker det är viktigt och jag känner mig snyggare med större bröst eftersom jag alltid haft det. Sen precis som du skriver det med kläder det skulle ju vara underbart att handla kläder och slippa gå in på "tält avdelningen". Bara du känner dig snygg så skit i brösten men känner du att du väldigt gärna vill ha bröst så tycker jag att du ska göra det! Men jag tror nog att du är skit snygg utan stora D kupor =). Massa kramar till dig du snygga, underbara och vackra kvinna och framför allt duktiga!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. *skrattar** roligt att du läste fel.. och sorry om du blev chockad eller nåt.

      Ja vi får se hur det blir med den där hyllan, oavsett om jag bestämmer mig för att göra eller inte. Allt handlar ju om pengar i sista änden dessutom. De tar lång tid att skrapa ihop, men ack så kort att göra av med. :S

      ..och jösses, tack för allt smicker!! :) *rodnar**

      Radera
  2. Ännu en jätte lång kommentar, min lärare sa alltid att jag var väldigt duktig på att prata men framför allt att skriva (mycket) hihi =)

    SvaraRadera
  3. Jag kom på en till sak som är bra med dig du är ju från väster götland (min man är från skara "skara i mitt hjärta") älskar hur ni pratar =) Kram kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ahaa, fast jag är ju hallänning i själ och hjärta egentligen, men dialekten är nog mer Boråsiska numera.

      Radera
  4. Super braaa! Go go go! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!! :)) Ja jag är chockad själv, får se om jag vågar mig ut igen..

      Radera
  5. Ja! FIFANN VAD DU ÄR BRA!! Börjar faktiskt få lite komplex här... Så j-la underbart! (ja - att få komplex också!)
    Min träningsnivå har ju nästan legat på minus... men jag blir peppad av att läsa att det går bra för dig! Jag kommer alltid tillbaka... som en gummiboll!
    Du ska vara jättestolt kära vän!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. DU komplex!?? AV mig?
      Nu ÄR jag chockad, definitivt. ;)

      Men jag säger som du, du kommer tillbaka när du minst anar det. Du är väl lite periodare som jag egentligen.

      Radera