Veckans vikt

onsdag 20 februari 2013

Magras

Jag kan inte spy längre efter min GBP-operation. Jag kan hulka, men oftast får jag inte upp något utan får mest ont i magmusklerna efter de ofrivilliga kramperna som hulkandet innebär.
Det här leder ju till att jag försöker undvika att vara nära folk som har/har haft magsjuka eftersom jag inte vill bli smittad. Jag sväljer vitpepparkorn och håller tummarna för att det hjälper. Som tur är (*peppar peppar*) (ehh... på tal om *haha*) har jag lyckats och har inte haft magsjuka mer än vid enstaka tillfälle sen jag opererade mig.

Bild från ungafakta.se
..tills nu då, vill säga. Fast samtidigt är jag inte säker på att det är magsjuka, för jag mår relativt bra i övrigt, MEN min mage har totalrasat. Vi hade gäster i helgen och åt (för mitt tycke stark) thaimat med bl a kokosmjölk i. Dagen efter åt vi middag hos svärföräldrarna, som också hade gjort egen thaimat med kokosmjölk.
Med andra ord var det lätt att tro att maten var anledningen när jag på söndagen och måndagen var lite kass i magen. Problemet är att det har fortsatt både på tisdagen och nu även idag.

Jag avbokade träningen i måndags för jag märkte att så fort jag reste mig och satte igång kroppen efter dagens kontorsjobb, så började magen protestera. Inte kul att sitta på roddmaskinen och behöva sticka på dass var tionde minut...
Igår gjorde jag en chansning och den gick åt skogen. 20 minuter på roddmaskingen igår vad det jag orkade med, sen åkte jag hem. Det "roliga" är att jag i övrigt mår hur bra som helst och jag ser mig inte som magsjuk..

..men jobbigt, trist och långdraget! Jag hoppas verkligen det vänder snart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar