Veckans vikt

onsdag 22 maj 2013

Meny för Gastric Bypass av Marie Odin

Jag har ganska länge nu oroat mig över vikten som jag tycker har "rusat" iväg (3 kg på ca ett halvår) och jag är livrädd att trilla tillbaka i gamla mönster och gå upp i vikt igen.
Igår mailade jag min dietist på Sophiahemmet, Marie Odin, och bad henne om tips och råd för vad jag ska göra och här är hennes kortfattade, men konkreta, svar:
---
"Viktuppgång med några kilo är ganska vanligt. 
Se till att äta mycket proteiner och mycket lite kolhydrater. 
Ingen vätska till maten, det sköljer ned maten för snabbt och du kan äta större mängd . 
Finn bok MENY på adlibris som vänder sig till er som går upp lite i vikt."
---

Jag letade genast upp boken och ska beställa den tänkte jag. Du hittar den här:
http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=916371891X

Igår var jag dessutom på apoteket och köpte Kromtabletter som ska minska sötsuget och jag hoppas verkligen det stämmer. Jag ger det ett försök i alla fall!

Jag tänker INTE falla i fällan och gå upp igen, jag VÄGRAR!

2 kommentarer:

  1. Hej. Hur i hela friden har jag kunnat missa att svara :9 Fy på mig. Bättre sent än aldrig så dyker jag in till dig. O vi har samma goda dietist, Marie har varit ett stort stöd under min resa med 2 op. Och jag brukar säga till henne när vi ses det gör vi mellan varven då jag har ett samarbete med BC stockholm. Att det är hennes kloka ord bla som fick mig att sadla om till kost och livsstilsfrågor. Så det du just idag har skrivit är inte ovanlig men bra såklart att reglera sin kost. Hoppa gärna in på min FB sida åxå om du inte finns där. Nyhetsbrevet på 10 st/ där har jag samlat min erfarenhet och blandat med hur jag ger råd i dessa frågor mm. Böckerna är som små husbiblar. Heja på och du är den viktigaste personene i ditt liv. Hälsar Mia /Levdittliv

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Mia, vad roligt att se dig här!
      Jag har prenumererat på dina nyhetsbrev och ska ta en titt tillbaka i dem för att läsa lite igen.

      Det är lätt att man trillar in i en vardag och inte inser att man kanske måste kämpa lite också, då är det bra att få påminnelser och läsa sånt man slukade i början efter operationen.
      Så all peptalk man kan få är bra tror jag.

      Kul igen att du tittade in här. Tack! :-)

      Radera